Február 23-24-én délután rendeztük meg a hagyományos Hőgyes vetélkedőt. A 13 fős munkacsoport lelkesen készítette elő a feladatokat, melyek most teljesen megújultak. Előzetesen egy kreatív feladatot kaptak az osztályok, ahol 3 műalkotás közül lehetett választani (Az éjjeli őrjárat, Az Athéni Iskola, Az evezősök reggelije), amit az osztály személyesített meg. Cél a közösségformálás, kreatív gondolkodás és a szórakozás volt.

A 175 éve született névadónk előtt egy gondolattérkép kiegészítésével adóztunk.

Az iskolatörténeti feladat során a csapatok egy része kereste a válaszokat a folyosó vitrinjeiben kiállított ereklyék segítségével.

A komolyabb feladat után a csapatok külön termekbe vonultak, ahol „karantén fogságba” estek. A kiszabadulás feltétele volt, a karantén szó eredetének története mentén megoldani színes feladatokat. Történelimi/irodalmi betűhálóból megfejteni a középkor szót, kémiai kísérlettel kiönteni az olasz zászlót, földrajzi koordináták segítségével eljutni Velencébe. A tangram kirakó árnyképe egy hajó volt, mellyel Európába kereskedők behozták a pestist.A pestis kulcshoz a Semmelweiss Egyetem járvány témában írt blogjain való kutatómunka során jutottak a gyerekek.  Majd közös nevezőként, a 40-es számot kellett kitalálni egymástól nagyon távoli fogalmakhoz. 40, mint quaranta. Ennyi napot kellett a kikötőben tölteni Így a quaranta giorni-ból származik a karantén szó. Ezt is megtudták a csapatok, és hogy a madár csőrös pestisdoktorok nélkül ma már a karneválok elképzelhetetlenek. Ez utóbbi kulcsszó volt a fertőzést terjesztő állatok felismerését témául szolgáló learningappses feladat megoldása.

Úgy éreztem, a gyerekek, osztályfőnökök, kollégák jól érezték magukat ezalatt a bő 1,5 óra alatt. Játszottak, tanultak, együtt voltunk. Erről tanúskodnak a fotók is.