A 2021/2022-es tanév idegen nyelvi témanapját február 8-án rendeztük meg. A napra az idegen nyelvi munkaközösség tagjai, Erdei Gyöngyi munkaközösségvezető irányításával, olyan programsorozatot állítottak össze, mely nemcsak érdekes és szakmailag igényes volt, de a világ különböző nyelveit olyan közel hozta a tanulókhoz, amennyire csak lehetett, így a résztvevők számára mindenképpen hasznos is volt.

A délelőtt egyik részében a diákok előadásokat hallgattak, ki online, ki személyesen. Az előadók kiválasztásakor a munkaközösség tagjai a közeli és távoli ismerőseiket kérték fel, hogy személyes tapasztalataikat és élményeiket osszák meg a gimnázium közösségével. Így hallhattunk élménybeszámolókat Chicagoról (Rácz Eszter), Brazíliáról (Máté Viktória), Finnországról (László Virág), Angliáról (Ódor Ádám, Szaniszló Ágnes, Túri Barbara) Németországról és Franciaországól (Túri Barbara). Ha már idegen nyelv, nem maradhattak el a nyelvvizsgákról szóló tájékoztatók sem; voltak előadások az Origó (Dezsényi István) és a DExam (Nagy Ilona, Varga Gyöngyi) nyelvvizsgákról. Iskolánk egyik volt diákja, Zagyva Csenge, pedig a végzőseinket invitálta eszmecserére az egyetemi élettel és az Erasmus programmal kapcsolatban.

A délelőtt másik részében a tanulók titkos üzenetet kaptak az általuk tanult 2. idegen nyelven, melyet ha a meghallgatás után lefordítottak, eljutottak egy újabb feladathoz. Egy boríték volt elrejtve minden teremben, egy titkos üzenettel. A titkos üzenet cirill betűvel íródott, de angolról íródott át, így a kihívás garantált volt. A kódolt üzenet megfejtése elvezetett az online szabadulószoba első feladványához, a Teams felületre, ahol még nagyon sokféle izgalmas kultúrával és nyelvekkel kapcsolatos feladat várt a diákokra.

Voltak még teendők, melyeket az osztályoknak csoportokban kellett elvégezniük. Egy csoport angol nyelvű levelet kapott a ’Turizmusért Felelős Krízisbizottságtól’, melyben felkérték őket, hogy készítsenek posztert Hajdúszoboszlóról, annak érdekében, hogy az idegenforgalom a vírushelyzet után újra felélénküljön a városban. Egy csoport képverseket írt egy adott szóhoz kapcsolódóan a 2. tanult idegen nyelvén: németül, franciául, spanyolul vagy oroszul. Egy csoport pedig azon szorgoskodott, hogy a képvers kulcsszavát 10 különböző nyelvre lefordítsa. Az így elkészült produktumok az osztálytermek ajtaján megtekinthetők. Sok ötletes, fantáziadús, szép alkotás született.

Az utolsó feladat filmnézés volt. A Jóbarátok sorozat egy epizódját nézték meg az osztályok angol nyelven, melyhez kapcsolódóan egy feladatlapot kellett kitölteniük. Ez a feladat és a szabadulószoba Forms űrlapjának megoldása a Hőgyes komplex vetélkedő részét is képezik.

Mindig kihívást jelent, hogy évről-évre megújuljon egy-egy témanap és közben a tanulók érdeklődésének is eleget tegyünk. A visszajelzések és a személyes tapasztalatok azt támasztják alá, hogy a színes programkínálatban mindenki megtalálta a számára izgalmas témát és tevékenységet.

Idegen nyelvi munkaközösség