A 2020/2021-es tanévben először került megrendezésre az Idegen Nyelvi Témahét az iskolánkban. Az idegen nyelvi munkaközösség nagyszabású tervekkel és programmal készült erre az iskolai rendezvényre, mely végül, hosszas mérlegelés után az online tér korlátai miatt teljes átdolgozásra került. Ebben a rövidített formában is egy színes, a diákok által érdekesnek és hasznosnak tartott témahéten vagyunk túl.
Az április 7. és 9. között megvalósult témahét során a 12. évfolyamos tanulók kivételével minden osztály bekapcsolódott valamilyen formában. A foglalkozások az osztályfőnöki, a testnevelés, illetve az idegen nyelvi órákon osztályszinten, illetve egy-egy nyelvi órán csoportokban valósultak meg. A tavaszi szünet utáni napokon minden idegen nyelvi csoportban (az 1. és 2. idegen nyelvi csoportban) egy, a tankönyvi tananyagokon túlmutató órán vettek részt a tanulók szaktanáraik segítségével. A témaválasztás a nyelvtanárokra volt bízva, akik nagyon változatos és érdekes feladatokkal, videókkal, kvízekkel és játékokkal készültek. A tanulók hallhattak a különböző nyelvterületek közötti különbségekről, virtuális utazást tehettek az Egyesült Királyságba, Berlinbe, Németországba, különböző francia nyelvterületekre, emellett tájékozódhattak a hatékony nyelvtanulás módszereiről, hallhattak a magyar konyháról és környezetvédelmi témákról is, a teljesség igénye nélkül. Osztálykereteken belül a 9.a, b és 10.b osztály a hatékony nyelvtanulás trükkjeiről nézett videót, melyet kötetlen beszélgetés követett. A 10.a, 11.a és a 11.b osztályok a Törjünk át a nyelvi akadályokon című videót látták. A hat osztály ezután egy 12 kérdésből álló interaktív kvízt töltött ki visszacsatolásképpen a világ nyelveiről.
A többi osztályhoz Erdei Gyöngyi munkaközösségvezető szervező munkájának köszönhetően vendégelőadók látogattak el. A 9.d és a 9.e osztályok tanulói a Zoom alkalmazáson keresztül hallgatták meg Rádai Péter, az angol nyelvoktatás kiemelkedő alakjának, az Euroexam vizsgaközpont tanárának előadását, melyben nyelvvizsgatippeket kaptak.
A 10.e és 11.e osztályok tanulóinak Sean Thompson – az MM Publications Kiadó egyik vezetője és tanára – a nyelvtanulás fontosságáról, kulturális érdekességekről mesélt szintén a Zoomon keresztül.
A 10.d és 11.d osztály tanuló kiselőadást hallgattak meg az iskolánkba járó görög cserediákunk, Anthie Giannakopoulou élményeiről, tapasztalatairól, a görög nyelvről, a görög iskolarendszerről, melyet kötetlen beszélgetés követett. A diskurzus és az előadás nyelve az angol volt.
Iskolánk legfiatalabb tanulói érdeklődnek az ázsiai nyelvek és kultúra iránt, így számukra egy kötetlen, beszélgetésen alapuló óra lett tervezve ebben a témában. Az órát iskolánk egyik végzős diákja, Szakács Izabella, és iskolánk tanára, Vona Nándor tartotta. Mivel a 8. évfolyamos tanulóink a második idegen nyelv választása előtt állnak, így számukra jó ötletnek tűnt ízelítőt adni a német és francia nyelvből. Ebben az iskolánk tanárai, Deák Sára és Borbás László segítettek. A feladatokban az idegen nyelvi munkaközösség összes tagja közreműködött és a számos pozitív visszajelzés alapján a hét programját sikeresnek ítéli meg.
Az idegen nyelvi munkaközösség