A csoportok nem nagy létszámmal indultak el, ami lehetővé tette a bensőséges hangulat kialakítását, viszont így feltűnőbbek a diákok közötti különbségek. Jellemzően minden nyelvi csoportban előfordul a kezdőtől a jobb nyelviismerőig miden képességű diák. A diákok között a 9.-es tanulótól kezdve a 11.-es tanulóig minden korosztály előfordul, ami segíti a szociális készségek fejlődését és új ismeretségeknek és barátságoknak ad teret.
A diákok számára nem volt teljesen ismeretlen az ilyen típusú oktatási forma, de a gyakorlatban még nehezen állnak át erre. Kezdetekben még nagyon igényelték a tanári vezetését, inkább frontális munka forma volt jellemző. A jövőben is figyelni kell arra, hogy ne passzív megfigyelői legyenek a szakkörnek, hanem aktív szervezői. A kommunikációs és szociális készségek is el kezdtek javulni, egyre közlékenyebbek és nyitottabbak lettek, hiszen a szakkör alap elve, hogy mindenkihez elfogadóan állunk hozzá, hiszen ebben a szubkulturában is elég sokféle nézet és ízlés találkozik. Átlagban viszont még mindig alacsonyabb szinten vannak, mint a kortársaik, ennek fejlesztése továbbra is cél marad.
A szakkör záró főzést már félig önmaguk szervezték és az esemény levezénylésében is aktív szerepet vállaltak. A szakkörből egy diák (Szakács Izabella: japán) AFS pályázatra beadta a jelentkezését jún.10.-e után lesz első körös eredményhirdetés, szóbeli elbeszélgetés jún.15.-én Budapesten lesz.
Összeségében ebben a tanévben elkezdtük letenni az alapjait egy hosszútávon is működőképes önszerveződő mentor rendszer alapú szakkörnek.